Celem studiów jest przekazanie słuchaczom aktualnej wiedzy dotyczącej zarządzania wybranymi obszarami działalności organizacji, z punktu widzenia problemów psychologicznych, które z tymi obszarami się wiążą. Uwaga skoncentrowana zostanie przede wszystkim na aspektach związanych z zarządzaniem ludźmi i marketingiem. W programie studiów uwzględniono specyficzne zadania i trudne sytuacje, które pojawiają się życiu zawodowym. Studia pozwalają lepiej zrozumieć psychologiczne mechanizmy zachowań człowieka w wyżej wymienionych sytuacjach.
Większość osób zajmujących stanowiska kierownicze w przedsiębiorstwach i innych instytucjach to osoby o wykształceniu, technicznym, ekonomicznym lub prawniczym i o ile z reguły posiadają tzw. „twarde” kompetencje potrzebne do zarządzania, to często zgłaszają potrzebę uzupełnienia ich o kompetencje „miękkie”. Osoby zajmujące się zarządzaniem podkreślają, że zgłębienie psychologicznych aspektów kierowania ludźmi wpływa znacząco na podniesienie skuteczności ich pracy. Również znajomość psychologicznych uwarunkowań zachowania klientów i kontrahentów jest istotnym czynnikiem zwiększającym szanse na sukces w działalności biznesowej.
Studia skierowane są więc do wszystkich osób zainteresowanych psychologicznym podejściem do zarządzania, w szczególności zaś do przedsiębiorców oraz menedżerów wszystkich szczebli, zamierzających uzupełnić swoje kompetencje kierownicze.